Find us: Lämneå Bruk AB
612 73 Ljusfallshammar, Sweden
Contact: +46 122 232 00
info@lamnea.se
NEWSLETTER:
Sign Up
Customer Portal:
Login
Top
 

Servicekoordinator

Johanna Törnfeldt
HR-ANSVARIG

Email: johanna.tornfeldt@lamnea.se
Direkt: 0122-23-259

Servicekoordinator

Vill du tillhöra ett familjärt industriföretag med platt organisationsstruktur och stora utvecklingsmöjligheter? Vill du vara en del av ett kunnigt gäng som tar ansvar för hela produktionskedjan? Då kan Lämneå Bruk vara arbetsplatsen för dig!

Vi tillverkar högkvalitativa, innovativa och effektiva tråddragningsmaskiner med hög kundanpassning. Med lång erfarenhet av industrin och med en passion för service har vi möjlighet att erbjuda våra kunder innovativa och teknologiskt avancerade lösningar med hög kvalitet. Alla maskiner tillverkas på plats utanför Ljusfallshammar, men våra kunder finns över hela världen.

Vad vi erbjuder

  • Flexibla arbetstider
  • Ett omväxlande arbete
  • Möjligheten att ta del av hela produktionskedjan på plats
  • En innovativ arbetsplats
  • Fri laddning av elbilar
  • Kollektivavtal och tjänstepension
  • Goda möjligheter till kompetensutveckling

Om rollen

I denna roll ansvarar du för vår kundsupport och är du den första kontaktpunkten för våra etablerade kunder. Du har det yttersta ansvaret för vår servicemejl och telefon, där du snabbt ger kunderna respons. Dina uppgifter inkluderar bland annat att ta emot supportärenden, ta ut supportorder och att svara på enklare frågor kring våra produkter. Vid mer omfattande ärenden är din uppgift att planera, boka och bevaka service- och installationsärenden. En viktig del i detta är att koordinera och hålla kontakten med våra programmerare och andra medarbetare som åker ut till kund.

Du utgår från vårt kontor utanför Ljusfallshammar, men kundkontakterna finns världen över. Det är en helt ny roll för vår verksamhet, så du kommer själv vara en del i att bygga upp och etablera den och dess rutiner. Efter en viss tid i finns även möjlighet att bidra till förbättringsarbete i verksamheten i stort, genom att lyfta fram förslag som kan bidra till effektivisering eller minskning av serviceärenden.

I arbetsuppgifterna ingår:

  • Telefon- och mailkontakt med kunder
  • Att svara på enklare frågor från kund
  • Ta ut supportorder
  • Koordinering av service- och installationsärenden
  • Administration
  • Avdelningsöverskridande samverkans- och förbättringsarbete

Om dig

För att passa i denna roll krävs det att du är intresserad av mekanisk teknik, samtidigt som du troligtvis är berest och intresserar dig för internationell kultur. Du brinner för service och är lyhörd för externa såväl som interna behov. Flexibilitet i arbetet samt förmågan att prioritera och tänka utanför boxen faller dig naturligt.

Du känner ett starkt ansvar och ägandeskap för dina arbetsuppgifter, och brinner för kundnöjdhet. Vid inkommande ärenden agerar du snabbt.

För att vara kvalificerad för rollen behöver du ha:

  • Avslutad gymnasieutbildning eller högre utbildning inom relevant område
  • Utbildning inom eller starkt intresse för mekanisk teknik
  • Kunskap om och intresse för olika kulturer
  • Ett starkt sinne för ansvarstagande och service
  • Telefon- och datorvana
  • Goda kunskaper inom det engelska språket

Det är meriterande om du har:

  • Förmågan att behärska flera språk, mest meriterande italienska eller tyska
  • Tidigare erfarenhet av en liknande roll

Ansökan

Skicka in CV och personligt brev genom ansökningsformuläret nedan eller till johanna.tornfeldt@lamnea.se med ämnet ”Ansökan servicekoordinator” senast 2022-09-11. Urval sker löpande och tillsättning kan ske innan sista ansökningsdag, så ansök redan nu. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontakta vår HR-avdelning